maandag, september 11, 2017

1678-verfresultaat1


Supertrots ben ik op mijn voorheen witte t-shirt dat nu een scala van blauwtinten heeft met roestvlekken en bladafdrukken. In eerste instantie was de afdruk op de verkeerde plek terecht gekomen. Pia Best stelde voor om het T-shirt nóg een keer in te wikkelen en vijf uur te laten stomen.
Aldus geschiedde, een kwestie van anders vouwen! 

Op dit lapje heb ik in 2007 wat afdrukken 'gehamerd' van beukenbladeren. Even goed kijken en je ziet de naar bruin verkleurde afdruk. De lap heb ik als 'iron blanket' gebruikt (gedoopt in het ijzersulfaat voor een scherpere afdruk); er zitten Cotinus-blaadjes, wilde aardbei en wat losse groene thee in. Af en toe schreef ik op wat de andere danes als advies hadden. Er zit zoveel kennis in deze groep!
Deze lap van heel dunne katoen was ik vergeten om drie keer te spoelen en zal nog lichter worden na het wassen. Er zit best veel roest op en ik ben bang dat dat op den duur aan de stof gaat vreten. Ze hebben me verteld dat ijzersulfaat en roest slecht is voor zijde. Ook heb ik een tip gekregen van een van de cursisten om op dunne zijden lappen aan de achterkant donkerblauw naaldvilt te vilten. Het is nog niet gedaan met werk.

Geen opmerkingen: