donderdag, oktober 05, 2017

1698-ooievaars

Gisteren heb ik waarschijnlijk mijn laatste fietsrit (dit jaar) naar Nijmegen gemaakt. 
Natuurlijk geholpen door de zuidwesterwind, die helaas naar het westen draaide zodat ik zijwind kreeg.
Het was gunstig voor mijn batterij; na 99 km had ik nog twee van de vijf blokjes 'power' over! De ervaring leert dat ik er dan nog zeker 15-20 kilometer mee kan rijden. Mijn knieën piepten helaas wel anders; vandaag heb ik een rustdag. Tijd om mijn naaiwerk af te maken.
Onderweg in Gennep was ik op een bankje mijn boterham aan het eten toen ik de ooievaars zag! Bovenop het stadhuis zaten ze in de wind; af en toe klepperend of een verkeerd veertje bij de ander wegstrijkend. Mooi.. ze schijnen er altijd te zijn.
Misschien dat ik daardoor gedroomd heb van een nieuw kleinkind?

Geen opmerkingen: