woensdag, november 22, 2017

1734-rondjes

Tijd voor een experiment. Ik heb (nog) geen pan met indigo. Daarom ben ik gaan experimenteren met waterverf. Ondertussen heb ik meteen de verf van een palet ‘opgebruikt’. 
Hierboven zie je gestippelde stof, een wc-rolletje erop en eromheen geverfd met blauw.
Ik had eerst willen ontkleuren met dikke bleek, maar dat was niet sterk genoeg?

Niet alle rondjes (Jude Hill van Spirit Cloth noemt ze moons=manen).
Het geel dat al jaren op dit palet zit doet het nog goed.
Dit lapje heb ik dubbel geklapt. De achterkant zal minder verf gepakt hebben, ben benieuwd.

Hier heb ik scheerschuim met druppeltjes voedselkleurstof gebruikt. Nu ligt alles te drogen in de badkamer. Er is al veel voedselkleurstof weggetrokken in de tissues eronder. Ik ben heel benieuwd of na het strijken (met stoom) de lapjes gewassen kunnen worden.. of nog afgeven. Morgen maar weer verder experimenteren. Mijn handen zijn al blauw en mijn nagels ook..

Geen opmerkingen: