zondag, januari 07, 2018

1771-koud

Het viel op... de meeste schapen zaten op een rijtje aan het hooi. Dit schaap stond bij iets zwarts. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een lammetje was. Moederschap likte het beestje dat klagelijk aan het huilen was. Het deed pogingen om te staan maar deed het niet. Toen het moederschaap het beestje alleen liet was ik niet gerust.. ik ben teruggefietst naar het eerste woonhuis. Gelukkig kwam de bewoner nét naar buiten. Hij ging meteen de boer waarschuwen, per auto.
De boer zei dat hij al een paar lammetjes had en dat de kou geen probleem was.
Wel was hij bezorgd om moederschaap. Met een gerust hart kon ik verder fietsen. Inmiddels waren mijn handen wel erg koud geworden.

Eerder was ik al langs de Maas gefietst. In de verte zie je Kessel. De Maas staat erg hoog en omdat het waait zijn er ook hoge golven. 

Geen opmerkingen: