donderdag, maart 08, 2018

1817-vlag

Met de groep Grenzenlo(o)s hebben we een strandvlag gemaakt. 
Eerst heb ik de letters ontworpen op papier. De geschikte letters heb ik gescand en bewerkt in Photoshop. Daarna heb ik in Publisher (in het Office-2010-pakket) de letters uitgeprint. Ik kon geen zwart gebruiken, omdat de toner bijna op is. Helaas zegt nu de printer dat de kleurtoner magenta bijna op is..
We hebben dubbelzijdige vlieseline gebruikt om de letters over te trekken. Daarvoor moesten we het spiegelbeeld van de letters hebben.. gelukkig waren de ramen groot genoeg om te fungeren als een lichtbak. De kleuren op de foto zijn niet goed. Als de vlag klaar is, maak ik een nieuwe foto.
Nu alleen nog de letters voor de zekerheid vastnaaien. De vlag is voor het eerst te zien tijdens het Quiltfestival in Noord Groningen.
Let ook eens op mijn (gratis gekregen) sokken! Die draag ik alleen in huis hoor.

Geen opmerkingen: